1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات زیرووات

چگونه اتاقک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ (بخش دوم)

685 بازدید
چگونه اتاقک ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

باز کردن پنل فوقانی

ماشین‌های لباسشویی که پنل فوقانی آن را می‌توان از خارج باز کرد، دو گیره  فنری در بخش جلویی دارد که پنل فوقانی را گیره ه نگه می‌دارد. از کاردک (که با چسب برق پوشانده شده است تا از خراشیدگی جلوگیری شود) برای فشار دادن گیره ‌های فنری استفاده کنید. کاردک را در شکاف  بین اتاقک و پنل فوقانی قرار دهید. گیره  معمولاً در راستای گوشه سمت چپ یا راست دریچه یا در حدود 12 سانتیمتر فاصله از هر طرف قرار گرفته است. گیره  را فشار دهید و پنل فوقانی ماشین را بلند کنید، سپس گیره دوم را فشار دهید. پنل فوقانی باید با تلاش کم و بست پشت ماشین لباسشویی برداشته شود. اگر گیره فنری وجود ندارد، پس پنل فوقانی ماشین را باید از داخل و معمولاً با باز کردن پیچ‌های نگهدارنده برداشت.

برداشتن پنل پشتی

پنل پشتی معمولاً با شش یا ده پیچ در گوشه‌های ماشین محکم شده است. پیچ‌ها را باز کنید و پنل باید بالا آمده و بیرون بیاید.

برداشتن پنل جلویی

نکته ای که نشان می‌دهد که پنل جلویی ماشین را می‌توان برداشت، شکافی است که از بالا به پایین و چپ به راست ماشین در حدود فاصله 2 سانتیمتری از پنل جلویی (مانند شکل زیر) عبور کرده است. پنل جلویی ممکن است در بخش پایینی یا در زیر بخش فوقانی در جای خود محکم شده باشد.

برداشتن پنل جلویی

برداشتن پنل جلویی

ابتدا بدنبال پیچی در بخش پایین سمت راست و چپ پنل جلویی باشید و آنها را باز کنید. پایین پنل سمت خود را به سمت بالا بیاروید. اگر پیچی مشاهده نکردید، آنگاه دستورالعمل باز کردن پنل فوقانی را بررسی کنید. پس از باز کردن پنل فوقانی، این پنل ممکن است به وسیله دو پیچ در جای خود محکم شده باشد. بدنبال پیچی (که در زیر با برچسب C نشان داده شده) در سمت چپ و راست باشید که پنل جلویی را به چارچوب ماشین محکم می‌کند. بخش فوقانی پنل را به سمت خود کج کنید و آن را از ماشین جدا کنید.

برداشتن کل اتاقک

برداشتن کل اتاقک

ابتدا کنسول کنترل را با باز کردن پیچ‌های جلویی (مانند توضیحات فوق) باز کنید و کنسول را کج کنید. از پیچ گوشتی برای فشار دادن چفت چپ و راست استفاده کنید. پیچ گوشتی را داخل چفت قرار دهید و به سمت پایین فشار دهید و به آرامی‌به سمت عقب بیاورید. ممکن است نیاز شود که اتاقک را به سمت خود بکشید تا از چفت شدن مجدد آن جلوگیری شود. این کار را برای چفت دوم تکرار کنید.

پوشش وایر را جدا کنید. بست روی وایرها را بردارید و دو نیمه آن را بکشید. وایرها را نکشید. اتاقک را تا زاویه 45 درجه کج کنید. در حالی که این زاویه را حفظ کرده اید، اتاقک را مستقیم به سمت خود بکشید و جدا کنید.

زمانی که خواستید اتاقک را به جای خود بازگردانید، در زاویه 45 درجه نگه دارید و مطمئن شوید که زیر ریل جلویی و زیرین قرار دارد. اتاقک را به سمت جای خود کج کنید و بررسی کنید که چفت‌ها به درستی سفت شده اند.

 

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669